Ilha de Mocambique & Cuemba – Mozambik’in son birkaç günü

Nick ve ben ertesi sabah (elbette) erken kaldık ve Mozambik Adası’na gidiyorduk. Kung fu hareketli resimleri kulak delici seviyesinde çalan bir otobüsün arkasında çok uzun, çok inişli çıkışlı bir yolculuktu.

Ada aslında anakaraya uzun bir köprü ile tutturuldu, bu yüzden bu sefer aşırı tam teknelere binmemiz gerekmiyordu. Mozambik Adası (veya Portekizlilerin söylediği gibi Ilha de Mocambik), 1507’de bir deniz üssü ve ticaret istasyonu olarak kullanıldığında Portekiz işgalinin 1507’de geri döndüğünü düşünerek değişmemiş gibi görünüyor.

Beyaz yıkanmış binaları, bazıları orijinal turuncu ve kırmızı boya, 16. ve 19. yüzyıl arasında inşa edilmiş binalar ve yerel insanlarla günlük şeyler devam eden dar geçitlerle güzel bir adaydı. Ada çok sessiz ve biz birkaç gün boyunca şehir boyunca kıvrımlı zevk aldı.

Biz kaldı backpackers harikaydı ve orada, gelen ilk dakikalarında, insan tarafından bilinen en destansı şekerleme vardı. Acımasız otobüs yolculuğunda uyku içinde ve dışarı dozlama ama sırt çantalarımızı bırakır koymaz, yatakta ve bir ışık gibi oldu. Şimdiye kadarki en derin, en iyi şekerlemelerden biriydi. Nick dışarı ve 2,5 saat boyunca bir kaya gibi uyurken kasabayı keşfetti. Sonra akşam yemeğine kalktım ve bundan 2 saat sonra uyumaya geri döndüm ve gece uyudum! Buna ihtiyacım var.

Ulaşım Modu, Mozambik Adası
Mozambik Adası’nda güzel gezinti

Mozambik Adası’nda Çamaşır Günü
Portekiz Kilisesi, Mozambik Adası

Ertesi gün, çok iyi dinlendikten sonra, adayı keşfetmeye başladık. Biz yürüdü ve yürüdü ve şeritlerde dolaşırken zevk aldı. Avustralyalı bir kadın ve Hollandalı bir çiftle bir araya geldik ve bir gece harika bir akşam yemeği ve onlarla birlikte bazı biralar yedik. Ortaya çıkacağı gibi, tüm zaman boyunca gördüğümüz diğer turistlerdi.

Ayrıca adanın bir ucunda bir köy vardı ve kontrol etmek için bir karar verdik. Tüm yerliler bize bakıyordu ama aynı zamanda misafirperverlerdi. Oturduk, bazı hindistancevizi aldık ve sütlü iyiliği içtiğimizde ve geri kalanını bazı çocuklarla paylaşırken bir grup insan vardı. Köyde de bir ekmek yapım fabrikası vardı ve bazı erkeklerin lezzetli taze çörekler pişirdiğini görmek için uğradık.

Nick, yerel erkeklerle biraz fooseball oynuyor, Mozambik Adası
Fort Sao Sebastian, Mozambik Adası

Eski bir hastane, Mozambik Adası

Mozambik Adası’nda Darip
3 çok keyifli, adada çok keyifli günler sonra, Malavi’ye gitmeden önce Mozambik gezimizdeki son durağımız olan Nampula’ya geri döndük. Nampula’dan Sınır Kasabası Cuemba’ya bir tren aldık, bu da… 3: 30’da bırakıldı!

Neredeyse her ikinci günde saat 3: 30’da olmayı kesinlikle kaçırmazdık, bu kesin. Tren yolculuğu harikaydı. Biz çok kalabalık bir araba yol için çok huzursuz koltuk vardı. 1./2. sınıf biletleri 3. sınıfla sıkışmıştı. Ancak Henrik, bu yolculuğu günler önce yapmış ve bize restoran arabasını anlatmak için yazmıştı.

Bunun yerine kalabilir. Bu yüzden koltuklar mevcut olduğunda oraya gittik, spritelar ve öğle yemeği zevk aldık ve 3. sınıftan çok daha iyi koltuklar vardı. Yol boyunca manzara çarpıcıydı. Yüksek dağların altına küçük köyler yerleştirildi ve yerel halk mallarını satan her durakta tren pencerelerine gelecekti.

Nampula’dan Cuemba’ya tren yolculuğunda şeker kamışı zevk yerel çocuklar
Nampula’dan Cuemba’ya tren yolculuğunda satılık parlak, taze havuç, Mozambik

Nampula’dan Cuemba’ya kadar tren yolculuğunda mallarını satan köylüler, Mozambik
Nampula’dan Cuemba’ya giderken yoğun bir tren durağı, Mozambik

Köy yükselen bir dağın altında yer almaktadır – Nampula’dan Cuemba’ya yolculukta güzel manzara, Mozambik
Malavi’den iki adamla tanıştık ve bize sınırın geçmesi hakkında çok ihtiyaç duyulan bilgileri verdiler. Bir gece küçük, tipik olarak tozlu Afrika kasabası Cuemba’da geçirdik, İspanyol bir kadınla akşam yemeği yedik ve ertesi sabah saat 5: 30’da 1’e gitmek için bıraktık.4. ülke bu geziyi kontrol etti, Malavi.

Mozambik beklentilerimizi çok aştı. İnsanlar çok samimi ve misafirperver, yemek lezzetli (özellikle taze deniz ürünleri), mimarlık sansasyonel ve büyük bir eski Portekiz hissi vardı ve daha önce söylediğimiz gibi: şimdiye kadar gördüğümüz en iyi plajlar vardı. Mozambik’in sunduğu tüm şaşırtıcı şeyler nedeniyle, her hedefe ulaşmak için aldığımız destansı yolculuklar ve tanıştığımız şaşırtıcı yeni arkadaşlar, Mozambik şimdi çok sevilen ülkelerimizden biri olarak listemizi tamamladı….

Bu gönderi gibi mi? İğnele!

Feragatname: Yoldaki Keçiler, Amazon Ortak ve diğer bazı perakendeciler için bir ortaklıktır. Bu, blogumuzdaki bağlantıları tıklatıp bu perakendecilerden satın alırsanız komisyon kazandığımızı gösterir.